Tuesday, September 18, 2012

Lembaran Baru......

18th September 2012.
assalamualaikum pembuka bicara..
niat di hati ingin bercerita kepada pembaca tentang kisah kehidupan aku pada semester baru ini.

Hari ini sudah seminggu 2 hari aku pulang semula ke rumah sewa ku di Perak. Ahad minggu lepas aku bertolak dari rumah pukul 3pm dan sampai ke perak pukul 6.50pm. Aku pulang seperti kebiasaan seorang diri yelah xde teman nk buat macam mana..memang betul bila fikir balik memang mak & ayah perlu risau sebab akukan perempuan, kurang selamat bila drive sendiri...tapi nk buat macam mana kan..xde kawan yg nak tumpang so baliklah sendiri. Tapi hari itu wk2 aku on d way balik memang agak menakutkan bila ada geng lelaki bawa kereta myvi buka tingkap senyum2 kambing kat aku, mula2 aku ingat maybe dia nk tahu siapa pemilik myvi club ini sebab aku balik bawa kereta myvi abg aku...n kat mirror belakang kete ni ada sticker myvi club so maybe dia tertarik dgn club2 mcmni...Tapiiiiiii...sangkaan aku meleset bila dia mula mengekori aku dari belakang dan bila aku potong kete dia.dia potong balik kete aku...kejadian ni berakhir smpailah aku berhenti sebentar di RnR Tapah..fuhhh lega nafas aku!!Selamat..

Itu cerita pasal on dway blik perak, sekarang nak cerita pasal semester baru sem 4 di UiTM. Alhamdulillah dah 2 tahun aku belajar di sini sekejap betul rasanya da masuk sem 4. Kelas dan kawan2 seperti sem lepas masih sama..Ok la tu kan, syukur xde yg extent....minggu pertama masuk sem seperti biasa xde lah byk sgat kelas kalau ada pun msuk sekejap pensyarah nk berkenalan then balik, memang indah minggu pertama di semester baru. Semester ini jadual agak pack dn masa betul2 x bersesuaian, yelah cuba lihat jadual aku pukul 12-2 ada kelas then 2.15-4 ada kelas lain pulak..mana time nk solat and lunch kan?? so memang aku harap sgat jadual ini akan berubah. Pensyarah semuanya ok cuma agak garang la ckit dibandingkan sem2 lepas, sebabnya penyarah2 untuk sem ini semuanya ada jawatan besar dlm bidang kos yang aku ambil.so xpelah redha je mana tau pensyaranh yg garang inilah yang akan ajar kita lebih dedicated...insyaallah.....

No comments:

Post a Comment