Wednesday, January 16, 2013

cot cet cot cet..inilah dia penghujungnya

17 januari 2013...
itu dia dah datang dah mood nk menaip untuk new post...hihi alhamdulillah Allah memanjangkan umur hambanya ini untuk menikmati hari hari yang seterusnya. Sekejap betul masa berlalu dan sekarang kita dah berada di tahun 2013 maksudnya umurku pun akan start menginjak ke -22-...oh noooo!!!tua da...:'(

banyak cerita yang ingin ku coretkan memandangkan hampir sebulan kowt aku x buka blog ni...nampak da berhabuk da blogku ni..member2 lain da buat banyak new post dan aku..hihi

lagi 4 hari aku akan start cuti sem selama hampir sebulan..yahoooo syoknya x terkira boleh relax2 goyang kaki sambil makan cekedis. eh lupa pula ada 1 paper lagi hari ahad ni...baru lah boleh bergembira...Cuti sem ni aku akan teman mak pergi bandung, indonesia..mak kata nak shopping..Tiket pun da tempah..tapi pasport x buat lagi...mesti ada yang pelik macam mana tiket boleh dapat sedangkan pasport xde..hihi aku ni special cikit sebab dapat naik flight MAS free tanpa bayar pun sebab ayah kakitangan MAS...tapi dengan syarat anak nya mesti masih dalam tempoh belajar.hihi

ok story mory seterusnya.....ini cerita yang macam bagi aku pernah aku alami dan ia berlaku semula..agak-agak apa ya...apa lagi kereta rosak lah..huhu memang spoil betul mood aku kalau benda ni jadi yelah pressure kowt nak minta tolong orang lah, nak fikir pasal duit ayah yang perlu dikeluarkanlah..ahhhh memang aku x suka...

pagi tadi after aku masuk u untuk buat surat pengesahan dan beli makanan di kolej aku singgah sebentar di kedai runcit rahmath, then bila nak balik, aku start kete myvi aku dia x mahu hidup, time tu aku dan member aku baru je di tegur oleh pakcik bawa lori kopi kira supplier kedai rahmath lah ni. Then bila kete x leh nak start dia tanya napa x boleh start ke?? aku da rasa takut kowt sebab nampak pakcik ni bak kata member aku mengelenya (gedik). Tapi ntah tiba2 aku kena buang perasaan tu sebab dia sudi nak tgok kan apa punca  myviku rosak.

hampir 2 jam kowt, buat jumper dengan lori kopi x hidup2 then cari orang baiki kete pula..dan lastly org repair tu kata kena tukar bateri..huhu melayang rm200...sian ayah..

Tapi bila fikir balik, nasib baik jadi sebelum aku balik sepang..yelah mana tahu jadi kejadian macam setahun lepas bila kete kembara aku x boleh start di R&R dengkil. x mau aku jadi macam itu..lagi teruk kat highway pula tu..
#sebab itu aku rasa bersyukur sebab sampai hari ini kejadian kete rosak yg aku alaminya semuanya dapat di handle tanpa ada sebarang masalah atas sebab ada yang sudi membantu..so aku nak ucapkan terima kasih kepada pemandu lori yang membantu aku walaupun pakcik tu sebenarnya ada lah niat x baik sikit, biasalah lelaki jangan kita melayan sudah. 

itu jelah yang nak aku coretkan, sekarang time nak packing barang, malam nanti baru study law.
eh jap jap semalam aku baru dikejutkan berita ayah accident, ayah kata habis kereta kembara hancur dan sekarang ada kat bengkel, segala kos ditanggung oleh orang yang melanggar ayah. Aku bersyukur sebab ayah selamat dan ayah x juga x perlu nk tanggung kos itu...betul lah kata orang nyawa lagi penting dari benda.

ok..sekian (nanti kalau mood rajin datang balik, insyaAllah akan ku coretkan story mory yang terbaru)





No comments:

Post a Comment