Saturday, June 30, 2012

Jodoh.......

Jodoh satu statement yang kadang-kadang menjadi tanda tanya dalam diri ini...
perlu ke aku memikirkannya...

sikap iri hati dalam diri sering menjelma apabila melihat adik-beradik, rakan2, sepupu dn orang yang berada sekililing mempunyai teman "boyfriend/girlfriend" untuk berkongsi cerita, dan gelak ketawa bersama2...

                                                            

Perlu ke semua itu??
1. ada orang kata kalu tiada teman, x seronok zaman muda kita

2.ada orang kata kalau tiada teman susah untuk kita cari jodoh untuk masa hadapan, senang kata bakal bergelar "andartu"

3. ada orang kata juga, jika kita tidak biasa mendampingi kaum adam kemungkinan kesannya kita tidak tahu mngawal emosi dan berkomunikasi dengan mereka

agak senang untuk aku percayai kerana aku sudah mula terasa kesannya "statement ada org kata no 3"

bila pikir balik memang wujud pasangan yang bernikah adalah daripada  pasangan yang memang dah lama bercinta lepas tu nikah dn ada juga yang disatukan atas plihan ibu bapa means becinta selepas nikah la ni...


x usahlah kowt aku mnghayalkan diri dengan memikirkan perkara ini sebab:

>couple adalah haram disisi Islam...
>jodoh dan maut semuanya ditangan Allah
dan yang pasti Jika aku ditemukan dengan dia "Mr. Right" aku harap dia adalah jodoh ku di dunia & di akhirat kelak.

                                            

pssttttt....mak aku pernah tye soalan maut:

mak: kak macam mana da ada ke belum??
ummul: haha...xde lagi ar mak. Relax ar mak usia masih muda
mak: klu xde mak nak carikan, ramai kawan mak nk cari menantu..
ummul: aduuuuuuuuuuuussss!!!!!!!!
(sakit kepala dtg balik)..

4 comments:

  1. dont worry umul. the day will coming to you. yg pasti tuhan msti bg jdoh yg trbaik utk umul. hehe :)

    ReplyDelete