Friday, July 6, 2012

Mesti boleh punya...win-win method

Kalau dia boleh lakukan kenapa aku tidak??

setiap manusia dilahirkan dengan kebolehan masing-masing dan jika kita ingin jadi seperti dia, kena berusaha lebih sedikitlah untuk mencapai kejayaan seperti dia.

sikap iri hati sering ada dalam diri, macam menghasut jugalah ni....mengatakan yang aku perlu berlawan dengan dia secara win-lose maksudnya aku akan happy kalau dia gagal dan aku akan meraih kegembiraan dengan sendiri jika aku yang menang.

isyyhhhhhhhh!!!!!tolong lah elakkan aku daripada sikap begini...ini semuanya hasutan syaitan yang nak melihat umat nabi Muhammad hancur dengan menyimpan dendam.

kalau aku nak berjaya pun aku perlu mengamalkan kaedah win-win, maksudnya aku jadikan ia satu batu aras untuk aku mencapai kejayaan.

kalau dia berjaya aku pun boleh berjaya bersama-sama dengan dia..

                       
                 

No comments:

Post a Comment